Support moteur alu

Support moteur alu

Messagepar sunuk » Mar 30 Aoû 2011 8:11

Boujour tout le monde,

Voilà petite question, a quoi ça sert de mettre un support moteur AV en alu au lieu de celui d'origine?

Merci d'avance.

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Re: Support moteur alu

Messagepar Poussin83 » Mar 30 Aoû 2011 8:44

Plus costaud surtout si tu as une prépa!! 8)
Nous sommes tous infectés par le même virus: le G60
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Re: Support moteur alu

Messagepar feell » Mar 30 Aoû 2011 9:14

8) avec un châssis déjà rigidifié, on me l'a déconseillé d'en mettre un pour un usage routier au quotidien. La souplesse concernant le maintient du moteur est important pour éviter certaine casse. Mais pour une utilisation circuit ou autre uniquement, c'est du bon. :nonnon:: maintenant je laisse aux experts en dire davantage. :wink:
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Re: Support moteur alu

Messagepar ante » Sam 15 Oct 2011 21:44

Le support en Alu, est principalement concu pour de la piste ou des 400m, 1000m, etc. Il est déconseillé pour une utilisation au quotidien et effectivement gros risques de casse pour le compresseur...
Support moteur origine en mauvais état, également risque de casser le compresseur!
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Re: Support moteur alu

Messagepar G-unit@ » Sam 15 Oct 2011 22:31

That alu. tat sells tunnihg hause is wight 2.5-3 kg, with this car is noticeably better goes in low and middle rpm-s (definitely better for 1/4 mile race ) but the bead side of story is that you lossing the NM and loss at higher speeds.
My opinion is that is better your serial lathe process and balance (cut off weight between 6 and 6.5 kg , the serial wight is 9.5 kg ) with this weight, the car is better in every area of ​​rpm-s ( not lossing the top speed )
G-ladiator "Edition One " O=o==w=g6o=O My G60 on open highway http://www.youtube.com/watch?v=eGm-CXyuv9U
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Re: Support moteur alu

Messagepar Snif » Dim 16 Oct 2011 9:04

Alors la faut qu'on m'explique comment un support moteur en alu peux affecter le compresseur...?! :shock:

Le seul inconvénient pour moi est que tu risque de casser la patte du support sur le moteur à la place du "silent bloc"...


For G-unit, we're not talking about what you think... You talk about "flywheel"?

Here is a question of a aluminium engine support (front one in place of the stock silent-block)

what's the advantage or disadvantage...? :wink:
0 spirit... :)
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Re: Support moteur alu

Messagepar G-unit@ » Dim 16 Oct 2011 10:41

Ups ... :Ha:: I wrongly understood :Bye::

The truth is that the motor-lager can have bad effect on G-lader. There is many theories about this, some claims that steely ( hard ) motor- lager have NO effect on G-lader but others claims that it CAN do some demeges. The explanation of this theory is that G-lader on high revs spins faster and everything inside is very close , and "hard" motor-lager can transmitted vibration on "G".

My opinion is that you CAN install harder motor-lager but not too "hard" ( that the engine can breathe on it )...
definitely most most dangerous for "G" is drive on "broken" motor-lager. This has been proven that the broken motor-lager can bee dangerous for "G" and it can cause damages .

I hope I helped a little :Bye::
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Re: Support moteur alu

Messagepar G-unit@ » Dim 16 Oct 2011 16:27

I have instaled this one ont the front ( engine can breathe on it ) :

Image
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Re: Support moteur alu

Messagepar gillesyncro » Sam 17 Mar 2012 17:13

Up :eusa_19::

on peu trouver se support ou?

merci
http://grenoble-vw.forumactif.net/forum.htm
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Re: Support moteur alu

Messagepar feell » Sam 17 Mar 2012 20:06

:nonnon:: sinon tu te la joues comme ça :lol:
Image
:wars_28::
Dernière édition par feell le Dim 18 Mar 2012 17:08, édité 1 fois au total.
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